fredag, december 11

TRÖTT

Det var en lång dag i dag. Först jobba till två. Sen ta bussen till Nilos dagis, för att hjälpa till att stänga. (Vi har ett föräldrarkoperativt dagis) Sista barnet gick runt femtiden. Då var det dags att städa... Mormor tog lill killen hem. R skulle jobba hela kvällen, så det blev bara jag som städade, och vilken tid det tog. Jag blev så jävla förbannad på den ruttna damsugaren. Den sög sååå dåligt. Vilken tid det tog! Nästan två timmar!! För att slänga sopor, damsuga, skura, torka toan och släcka allt. Vid sju tiden ringde jag mormor och sa att jag inte har dött utan är på väg hem nu. Helt slut! Ont i ryggen och täppt i näsan.
Kramas lite med Nilo och så ut igen...hunden måste få kissa. Fy, fan tänkte jag faktiskt Kvart i åtta kom vi in genom dörren. Då fick mormor brottom. Hon skulle minsann hem för att se på Idol finalen.
-Ja, ha just ja det är i kväll. Kom Nilo så sätter vi oss i soffan och äter lite godis.
- Lördagsgodis nu....(Nilo är helt förvånad men lycklig)

Nu ska jag sätta mig framför TV:n igen. För nu är det dags. Vem vinner...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar